Grup Infantil
8-10 anys
diss. 11 a 13 h
Continguts
-
El cos i les seves possibilitats
-
La veu i les seves possibilitats
-
Treballam el vocabulari bàsic
-
El personatge
-
El món de les emocions
-
Anam al teatre: normes de comportament I
-
Escenografia
-
Muntatge obra I, II i III
Objectius generals
-
Descobrir el cos i el seu moviment com a eina expressiva
-
Prendre consciència de la importància de l’ús adequat de la veu
-
Iniciar els nins en el llenguatge teatral a partir del seu vessant més lúdic i divertit, desinhibint-los i integrant-los perquè expressin la seva creativitat grupal i individual.
-
Crear personatges inventats i/o interpretar personatges de la literatura teatral
-
Ser conscient de la importància de les emocions en la pràctica teatral
-
Promoure el judici crític dels alumnes.
-
Fomentar el gaudi del teatre
-
Prendre consciència de l’espai teatral i de les seves possibilitats
-
Experimentar l’experiència d’estar sobre un escenari amb tot allò que implica
Grup Preadolescents
11-12 anys
diss. 11 a 13 h
Continguts
-
El cos i les seves possibilitats
-
La veu i les seves possibilitats
-
La Improvisació
-
El personatge
-
Les emocions
-
Teatre negre
-
Anam al teatre: normes de comportament II
-
Escenografia
-
Muntatge obra I, II i III
Objectius generals
-
Aprofundir amb el descobriment del cos i el seu moviment com a eina expressiva
-
Aprofundir en la presa de consciència de la pròpia veu i de les seves capacitats.
-
Descobrir la pràctica de la improvisació com a eina de treball i com a un fi en sí mateixa
-
Aplicar els elements bàsics per a poder realitzar petites improvisacions
-
Fomentar actituds de socialització en el grup-classe
-
Estimular el desenvolupament i el perfeccionament de les capacitats expressives, creatives i comunicatives pròpies, a partir del treball individual i grupal, experimentant i investigant diferents llenguatges i codis per a la creació de personatges
-
Desenvolupar competències expressives, comunicatives i socials, a més de la creativitat i autonomia personal.
-
Experimentar amb una nova pràctica teatral que exigeix unes necessitats molt concretes
-
Ampliar el camp de coneixement teatral
-
Fomentar hàbits de conducta que potenciïn la socialització, la tolerància y el respecte cap a les formes artístiques
-
Sembrar inquietuds intel·lectuals perquè els alumnes gaudeixen de les arts escèniques
-
Prendre consciència de l’espai teatral i de les seves possibilitats
-
Participar en la posada en escena de tres obres, englobant tots els aspectes treballats durant el curs.
Grup Adolescents
13-15 anys
diss. 10 a 12 h
Continguts
-
El cos i les seves possibilitats
-
La veu i les seves possibilitats
-
Les emocions
-
Els gèneres teatrals: la tragèdia, la comèdia, el drama, l’entremès, la farsa, etc.
-
Les tècniques d’interpretació I
-
La Improvisació
-
Dinàmiques de grup
-
Literatura teatral
-
La crítica
-
La escenografia
-
Muntatge obra I, II i III
Objectius generals
-
Aprofundir en la presa de consciència del cos i del seu moviment com a eina expressiva
-
Desenvolupar la coordinació experimentant amb el moviment expressiu
-
Explorar els recursos de la veu i altres elements escènics com recursos sonors
-
Adquirir les eines que ajudin a desenvolupar les competències emocionals
-
Identificar i reconèixer les diferents emocions, les seves expressions i sensacions
-
Analitzar les singularitats dels diferents gèneres teatrals
-
Descobrir diferents tècniques d’interpretació (autors i línies generals)
-
Entendre la utilització de la tècnica com a una aproximació a les eleccions persones que realitza l’actor a l’hora d’enfrontar-se a les peculiaritats del text a treballar
-
Descobrir la pràctica de la improvisació com a eina de treball i com a un fi en sí mateixa
-
Aplicar els elements bàsics per a poder realitzar petites improvisacions
-
Fomentar actituds de socialització en el grup-classe
-
Estimular l’espontaneïtat, la comunicació i la reflexió
-
Valorar la importància del treball col·lectiu i del compromís en el muntatge d’obres teatrals
-
Aconseguir la desinhibició personal a través del treball i consciencia de grup
-
Adquirir coneixements a nivell global de història i de literatura dramàtica
-
Conèixer i utilitzar texts de la literatura per analitzar i comprendre la seva estructura formal, els seus continguts temàtics i els seus valors estètics, possibilitant la seva lectura dramatitzada o posterior posada en escena
-
Convertir els alumnes en espectadors i actors crítics del propi treball i del teatre en general emprant les eines adequades per tal de poder fer valoracions amb judici crític
-
Introduir als alumnes al món de l’escenografia
-
Participar en la posada en escena de tres obres, englobant tots els aspectes treballats durant el curs.
Grup Joves
16-17 anys
diss. 11 a 13 h
Continguts
-
El cos i les seves possibilitats
-
La veu i les seves possibilitats
-
Els gèneres teatrals: la tragèdia, la comèdia, el drama, l’entremès, la farsa, etc.
-
La improvisació
-
El text teatral
-
La història del teatre
-
La crítica
-
Escenografia
-
Muntatge obra I, II i III
Objectius generals
-
Aprofundir en al presa de consciència del propi cos i de la seva relació amb l’espai, a l’escenari i en relació al grup
-
Aprofundir en al presa de consciència de la pròpia veu
-
Ser conscient de la necessitat de treballar amb una bona tècnica vocal
-
Introduir a l’alumne en els diferents gèneres teatrals (comèdia, tragèdia, drama).
-
Descobrir i treballar les diferents tècniques i pràctiques per la interpretació de diferents gèneres.
-
Conèixer noves eines interpretatives per aprofundir, afrontar una improvisació o qualsevol dels exercicis realitzats a classe millorant la qualitat de la producció
-
Estimular l’espontaneïtat, la comunicació i la reflexió
-
Sensibilitzar els alumnes en la lectura de texts teatrals
-
Proporcionar les eines per a la recerca d’obres de referència
-
Oferir una introducció general al teatre com a fet escènica i artístic
-
Convertir els alumnes en espectadors i actors crítics del propi treball i del teatre en general emprant les eines adequades per tal de poder fer valoracions amb judici crític
-
Incrementar l’assistència a espectacles teatrals
-
Adoptar un coneixements sòlids quant a escenografia tenint en compte tots els elements que la componen i les funcions que realitzen els diferents membres d’un espectacle teatral
-
Participar en la posada en escena, englobant tots els aspectes treballats durant el curs.
Grup Adults
+18 anys
dimarts 19 a 21 h
Els continguts d'aquest curs són orientatius. En cap cas es treballaran tots els aspectes que s'hi indiquen sinó que a partir dels interessos que el professorat detecti en el grup, optarà per a treballar uns continguts o uns altres, adaptant-se així al màxim, al nivell i necessitats formatives del grup i dels seus components.
Continguts
-
El cos i les seves possibilitats
-
La veu i les seves possibilitats
-
Màscara neutra
-
Màscara expressiva
-
La improvisació
-
Interpretació davant la càmera
-
Recerca d’escenes
-
Realització d’un curtmetratge
-
La crítica
-
Escenografia
-
Muntatge obra I, II i III
Objectius generals
-
Aprofundir en la consciència del propi cos com a eina expressiva
-
Conèixer els problemes i tensions corporals que obstaculitzen l’execució dels exercicis teatrals
-
Aplicar hàbits de bon funcionament corporal
-
Aprofundir en la consciència de la pròpia veu com a eina expressiva
-
Prendre consciència de la importància de treballar amb una bona educació vocal
-
Adoptar eines per a la millora en la interpretació
-
Ampliar els coneixements i l’experiència interpretativa
-
Conèixer noves eines interpretatives per aprofundir, afrontar una improvisació o qualsevol dels exercicis realitzats a classe millorant la qualitat de la producció
-
Estimular l’espontaneïtat, la comunicació i la reflexió
-
Adquirir coneixements significatius de història i de literatura dramàtica
-
Conèixer i utilitzar texts de la literatura per analitzar i comprendre la seva estructura formal, els seus continguts temàtics i els seus valors estètics, possibilitant la seva lectura dramatitzada o posterior posada en escena
-
Conèixer i experimentar el procés de creació d’un curtmetratge
-
Convertir els alumnes en espectadors i actors crítics del propi treball i del teatre en general emprant les eines adequades per tal de poder fer valoracions amb judici crític
-
Adoptar un coneixements sòlids quant a escenografia tenint en compte tots els elements que la componen
-
Participar en la posada en escena, englobant tots els aspectes treballats durant el curs.
Grup Matx d'Impro
+16 anys
dimarts 19 a 21 h
Continguts
-
Tècniques d’improvisació teatrals
-
Jocs i estructures bàsiques
-
Dinàmiques de grup
-
Treball de la veu
-
Improvisació còmica
-
Improvisació dramàtica
-
Creació de personatges
-
Presentació d’espectacles
Objectius generals
-
Construir una amplia xarxa de dispositius que permetin a alumne l’assimilació de la realitat dins un marc on experimentar i gaudir amb les relacions interpersonals.
-
Desenvolupar les capacitats d’expressió, creació, comunicació i imaginació.
-
Fomentar l’escolta, i l’adaptació a les propostes dels companys.
-
Aprofundir en la consciència de la pròpia veu com a eina expressiva
-
Prendre consciència de la importància de treballar amb una bona educació vocal
-
Motivar i desenvolupar la capacitat creativa per a la seva aplicació pràctica
-
Motivar i desenvolupar la capacitat creativa per a la seva aplicació pràctica
-
Desenvolupar la capacitat per a jugar vers mesura d’equilibri psicològic i desenvolupament de la personalitat en la creació de personatges
-
Participar en la posada en escena, englobant tots els aspectes treballats durant el curs
Grup Teatre Social
+14 anys
diss. 12.30 a 14 h
Continguts
-
Procés de recerca (Investigació)
-
Projecte (Deures)
-
Muntatge dels resultats (Creació teatral)
La temàtica es decidirà entre tots els alumnes inscrits intentant que sigui algún tema social de l’entorn (violència de gènere, refugiats, immigració, assetjament laboral/escolar, malalties, racisme, etc.).
Objectius
-
Fomentar la participació i el compromís social a través de les arts escèniques
-
Afavorir la percepció del propi cos, ment i emocions
-
Desenvolupar la percepció cap a les desigualtats socials
-
Treballar les habilitats comunicatives i l’escolta activa
-
Conèixer, reflexionar i investigar els conflictes socials de l’entorn
-
Potenciar el pensament crític mitjançant el diàleg i reflexió conjunts
-
Afavorir el treball en equip i la creació col·lectiva
-
Identificar diferents patrons d’intervenció social
-
Adquirir tècniques de treball actoral per a la posada en escena (per mitjà de jocs i dinàmiques actorals)
-
Crear una obra a partir del treball d’investigació realitzat